Spring navigationen over og gå direkte til indhold

Handelsbetingelser

Læs vores handelsbetingelser her, og skulle du have spørgsmål, så kontakt os.

Virksomhedsoplysninger

Blomsteriet
Næstvedvej 25
4250 Fuglebjerg

Telefon: +45 55 45 44 32
Email: butik@blomsteriet-fuglebjerg.dk 

CVR: 28 22 83 68


Priser og betaling

Alle priser og gebyrer er inkl. moms.
Blomsteriet modtager betaling med flg. kort: Dankort, Visa, MasterCard, Visa Electron, og American Express
Betaling med Dankort og Visa/Dankort er gebyrfri, men der kan være betalingsgebyr på anvendelse af andre typer kreditkort.


Levering

Vi garanterer levering samme dag hvis bestillingen gennemføres inden klokken
14.00 mandag til fredag og før klokken 10.00 lørdag.

Vi leverer i butikkens åbningstid!

Hvis du har givet mulighed for at vi kan sætte bestillingen uden for døren, gøres dette. Vi kan dog ikke erstatte evt. bortkomne bestillinger.

Hvis det vurderes at temperaturen er for høj eller lav til at sætte blomster uden for døren, tages de med tilbage til butikken, Husk altid at skrive modtagers telefonnr, så chaufføren kan kontakte modtager og lave en aftale.

Er der meget høje eller meget lave dagstemperaturer og manglende skyggeforhold, sættes blomster ikke uden for døren. Ligeledes kan der forekomme situationer hvor vi ikke sætter bestillingen udenfor døren, hvis vi vurderer at det ikke er forsvarligt at efterlade bestillingen.

Husk at skrive afsender i kortteksten på kortet til din hilsen, så modtageren ved hvem han/hun skal takke.


Levering til virksomheder

Sidste bestillingsfrist for levering til virksomhedsadresser, skoler, institutioner er klokken 12.00 på hverdage. Ellers ring til os i butikken.


Levering til begravelse

Vi skal have modtaget bestillingen senest klokken 14.00 sidste hverdag inden begravelsen hvis vi skal kunne garantere levering. Foregår begravelsen en mandag, skal vi derfor have bestillingen senest fredag for at kunne garantere levering. Det gælder også hvis bestillingen er med bånd, ved usikkerhed, så ring til os.

Vi plejer at levere blomsterne en time inden begravelsen, så det er vigtigt at det præcise tidspunkt for begravelsen står på bestillingen.

Du er altid velkommen til at kontakte os på Telefon: 55 45 44 32 eller på E-mail: butik@blomsteriet-fuglebjerg.dk for yderligere informationer.


Leveringssikkerhed og ansvar

Bestilleren er ansvarlig for at modtagerens oplysninger er fuldstændige og korrekte. Er oplysningerne ikke korrekte, erstattes eventuelle fejlleveringer eller leveringsforsinkelser ikke.

Hvis de bestilte blomster ikke er blevet leveret på den valgte dag, og bestillingen er afgivet inden vores leveringsgaranti er udløbet, har kunden ret til at hæve købet. Dette er kun muligt under forudsætning af at korrekte oplysninger om modtageren er angivet, samt at modtageren har været tilgængelig og har kunnet tage imod blomsterne.

Ved ekstreme vejrforhold eller ekstreme begivenheder (såkaldt Force Majeure) kan vi ikke garantere at din bestilling leveres på den ønskede dag. Hvis vi ikke kan levere din bestilling, vil den i stedet blive leveret så hurtigt som muligt. Ved snestorm, skriv modtagers telefonnr, så chaufføren kan kontakte og aftale omkring levering!


Reklamationer

Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb. Hvis kvaliteten eller udførelsen ikke lever op til forventningerne, beder vi dig kontakte os på
E-mail: butik@blomsteriet-fuglebjerg.dk eller Telefon: 55 45 44 32 Dette skal gerne ske hurtigst muligt efter levering så vi kan rette eventuelle fejl eller mangler. Da blomster er en ferskvare, er det nødvendigt at man henvender sig hurtigst muligt efter levering senest på 3. dagen efter modtagelse så vi har mulighed for at vurdere varen og eventuelt bytte den.


Fortrydelsesret

Som udgangspunkt er der ikke fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter. Hver buket er håndlavet og unikt lavet ud fra kundens bestilling. Ydermere er der tale om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Dog tilbyder vi at du kan fortryde ordren inden den påbegyndes. Dvs. fortrydelsen gælder for ubenyttet service og skal meddeles i god tid inden levering, senest dagen inden leveringsdato.

Følgende varetyper er altså undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter
  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen


Klage og Reklamationsmuligheder

Blomsteriet garanterer, at en blomsterhilsen udført og leveret af
Blomsteriet og er frisk ved modtagelsen, at udbringning sker på den ønskede dag og at værdien af blomsterne svarer til det bestilte.

Eventuelle reklamationer, skal rettes til Blomsteriet, Næstvedvej 25
4250 Fuglebjerg E-mail: butik@blomsteriet-fuglebjerg.dk eller telefonisk på 55 45 44 32. En sådan reklamation skal finde sted senest første hverdag efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed.

Fejl på dit, eller din udbyders, tekniske udstyr er Blomsteriet, uvedkommende. Øvrige tekniske fejl vil blive rettet hurtigst muligt, efter det er kommet til Blomsteriet, kendskab. Der gøres opmærksom på, at købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på købet.

Såfremt det ikke lykkes os at finde en løsning, og du ønsker at klage over en vare eller tjenesteydelse i forbindelse med dit køb via Blomsteriet, indgives klagen til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.


Databehandling af dine personoplysninger

Vi gemmer personoplysninger, så længe det er nødvendigt til de formål, som de blev indsamlet til, eller så længe som det kræves i henhold til lovgivning eller andre forordninger. Dette er typisk i op til 5 år jf. Bogføringsloven.
Køb- og ordrehistorik gemmes, så længe vi er påkrævet at gemme dem, i henhold til lovkrav.

Kundeservice oplysninger relateret til køb og reklamationer gemmes, så længe vi er påkrævet at gemme dem, i henhold til lovkrav. Kommunikation med vores serviceafdeling, som vi ikke er påkrævet at gemme for at efterleve lovkrav, fjernes efter seks måneder.

Oplysninger til forebyggelse af misbrug eller forbrydelser gemmes, så længe det er nødvendigt til forebyggelse eller rapportering af forbrydelser (f.eks. bedrageri).



Kontakt

Blomsteriet
Næstvedvej 25 
4250 Fuglebjerg

Telefon: +45 55 45 44 32
Email: butik@blomsteriet-fuglebjerg.dk 

Åbningstider

Mandag-fredag
10.00-17.30

Lørdag
10.00-13.00